اکثر کاربران اینترنت به منظور دسترسی به سایت ها یا موارد مورد نظر خود از موتور جستجو مانند گوگل یا بینگ و غیره استفاده می کنند. به همین دلیل رتبه های نخست برای تمامی وب سایت ها مخصوصا کسب و کارهای اینترنتی ، امری مهم تلقی شده و باعث می شود آمار بازدید از آن ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

برای کسب رتبه های نخست در موتورهای جستجو دو روش وجود دارد.

روش اول که با عنوان SEO معروف است آن است که وب سایت به گونه ای فعالیت کند که موتورهای جستجو آن را به عنوان پاسخی مناسب برای کاربران بشناسند. در واقع SEO یک استراتژی ارگانیک و یک فرآیند طبیعی برای رسیدن به رنک های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو می باشد.

روش دوم ،  SEM یا بازاریابی موتور جستجو این است که صاحبان وب سایت ها هزینه ای به موتورهای جستجو پرداخت می کنند تا سایت آن ها را در لینک های اول و در کنار سایر گزینه های برتر به موتور های جستجو نمایش دهند.

 

بازاریابی موتورهای جستجو ( Search Engine Marketing )

 همان طور که گفته شد SEM نوعی بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از پرداخت هزینه ای به موتورهای جستجو و به منظور ارتقا وب سایت فروشگاهی یا هرسایتی و بازدید بیشتر آن ها انجام می شود. این روش یک شیوه بسیار موثر برای بازاریابی کسب و کار است. در روش SEM از کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت برای نمایش تبلیغات و لینک سایت استفاده می شود و شما تنها به ازای هر کلیک بر روی لینک وب سایت ، به تبلیغ کنندگان پول می پردازید. این امر یکی از مزایای روش SEM نسبت به تبلیغات آفلاین است. در تبلیغات آفلاین بنر تبلیغاتی شما برای عموم مردم نمایش داده شده و در هر صورت باید هزینه تبلیغات را به صورت کامل بپردازید. در واقع در بازاریابی موتور جستجو یا  SEM کاربران محصولات یا خدمات مورد نظر خود را جستجو کرده و تبلیغات و لینک وب سایت شما تنها به مخاطبان هدف نمایش داده می شود.

 

گوگل ادز (Google ADS) یک تهیه کننده جستجو است که برای این نوع استراتژی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.مثلا میتوانید برای یم کیبورد مانند  یخچال و فریزرها  ورودی مستقیم بگیرید در این روش وب سایت برندهای مختلف با سرچ کلمات کلیدی مرتبط در لینک های نخست گوگل نمایش داده می شود.

شباهت های بین SEO و SEM

  • SEO و SEM هر دو باعث نمایش سایت در رتبه های نخست و جذب ترافیک بیشتر برای سایت می شوند.
  • برای هر دو استراتژی لازم است مخاطب هدف شناسایی شده و بر طبق نیاز های کاربران محتوای ارزشمند با کلمات کلیدی مناسب ایجاد کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار مهم است و باید ارزیابی های لازم برای انتخاب آن انجام شود.
  • استراتژی های SEO و SEM نیاز به ارزیابی و بهینه سازی مداوم دارند.

تفاوت های میان SEO و SEM

  • همان طور که گفته شد مهم ترین تفاوت بین این دو استراتژی در پرداخت هزینه به ازای هر کلیک برای SEM است.
  • در روش SEM در هنگام نمایش لینک سایت ، یک علامت AD در کنار نام سایت نشان داده می شود اما در سئو اینگونه نیست.
  •  تاثیر SEM سریع تر از سئو می باشد. زیرا برای سئو لازم مدتی صرف بهینه سازی سایت و تولید محتوای مناسب شود.
  • در روش SEM ، لینک مشابه فرمت های تبلیغاتی است و میتوان لینک های اضافه ، تلفن یا یادداشت را به آن اضافه کرد.
  • نتایج SEM تنها به مخاطبین هدف انتخابی تان نمایش داده می شود. به گونه ای که در سِم می توانید انتخاب کنید که مخاطبین با توجه به فیلترهای سن ، درآمد ، مکان و غیره تبلیغات را مشاهده نمایند اما در سئو نمی توان انتخاب کرد که چه کسی نتایج را ببیند.
  • با استفاده از استراتژی SEM می توانید تبلیغات را روشن یا خاموش نمایید و این امر برای ارزیابی میزان تاثیر تبلیغات بسیار مفید است. و در صورت نیاز می توان متن آن یا مخاطبین هدف را تغییر داد.
  • در صورتی که سایت شما دارای سئوی مناسبی باشد نرخ کلیک آن نسبت به SEM بیشتر خواهد بود.

 

باید توجه داشته باشید برخی ابزارهای ارائه شده از سمت گوکل برای کاربران ایرانی به سختی قابل استفاده است. بعضی از این ابزار ها فقط با پروکسی قابل دسترس خواهد بود. با این حال بسیاری از کسب و کارهای ایرانی از SEM گوگل استفاده می کنند. همچنین قیمت تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو بسیار بالاتر از انتظار صاحبان کسب و کار می باشد. و پیشنهاد می شود به جای هزینه بر روی SEM  بر روی بهبود SEO سرمایه گذاری شود

فاکتورهای مهم یک فروشگاه اینترنتی پرفروش و موفق

بازاریابی موتورهای جستجو ( Search Engine Marketing )

با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2019

سایت ,sem ,های ,جستجو ,روش ,تبلیغات ,وب سایت ,می شود ,موتورهای جستجو ,های نخست ,نمایش داده ,بازاریابی موتورهای جستجو ,کلمات کلیدی مرتبط ,search engine marketing ,موتورهای جستجو search

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نمونه سوالات بهورزی دیپلم رایگان ← 1398 ← 1399 ← 1400 هنر خدمات نمایندگی تعمیر فروش کولر گازی اسپلیت در شیراز - عظیمی رابطه با مشتری نمددونی سفر، گردشگری، رزرو تور داخلی، خارجی، تور لحظه آخری ویدیوپرس درگهان چت پاورپوینت کل دروس پیام های آسمان نهم تمامی راهکار های ثبت شرکت و برند